Otázky a odpovědi

Co potřebujete k tomu, aby jste mi vytvořili nákladovou optimalizaci hovorného ?

Na základě předložené historie Vašich účtů vyhodnotíme a navrhneme pro jednotlivá telefonní čísla optimální varianty jednotlivých tarifů. Tarify v čase budeme porovnávat se skutečností a případně i navrhovat jejich změnu tak, aby náklady vynaložené v oblasti telefonování byly vynaloženy efektivně.

—————

Je možné provést optimalizaci i když nejsem podnikatel pro jednu SIM kartu ?

Ano.

—————

Kdo je pojistník a kdo pojištěný?

Pojistník je osoba která sjednala a hradí pojistku. Pojištěný je osoba jejíž rizika jsou pojistkou kryta.
 

—————

Proč je dobré mít životní pojištění?

V životě nás může potkat řada nečekaných událostí – radostných, ale i těch, které nám přidělávají vrásky. A právě životní pojištění kryje fatální rizika, s nimiž se člověk může během života setkat, např. riziko smrti, vážné nemoci nebo úrazu s trvalými následky. Je zárukou finanční jistoty zejména pro osoby, které živí rodinu nebo splácí úvěr. Smutným událostem zabránit většinou nemůžeme, ale vyplacené pojistné plnění nám může usnadnit řešení obtížné životní situace. Životní pojištění je unikátní mezi finančními nástroji svou dvousložkovou strukturou – rizikovou a spořicí. Sekundárním efektem proto může být i zajímavé zhodnocení finančních prostředků. Díky tomu bývá též využíváno jako určitá forma spoření na důchod či spoření dětí pro období dospělosti. U některých typů životního pojištění, při splnění konkrétních podmínek, je možné uplatnit též daňový odpočet až do výše 12 000 Kč ročně. Hlavním smyslem životního pojištění však zůstává pojistná ochrana.

—————

Co dělat, když v průběhu trvání pojištění nebudu schopen pojištění platit?

V takové situaci je na místě zahájit jednání s pojišťovnou, u které máte pojištění sjednáno. Požádejte o odklad plateb, snížení pojistného, přerušení placení pojistného nebo převedení pojištění do stavu bez placení pojistného, abyste předešel/a vymáhání dlužného pojistného. Rozhodně se nevyplácí předčasně zrušit uzavřené pojistné smlouvy. Vypovězení smlouvy v průběhu jejího trvání bývá pro klienta vždy finančně nevýhodné.

 

—————

Jaká by měla být optimální výše pojistné částky na smrt, pokud chci zajistit rodinu?

Optimální pojistnou částku lze odvodit z výše ročního příjmu - měla by činit jeho dvou až pětinásobek. Při měsíčním výdělku 20 000 Kč by pojistná částka měla představovat 480 000 – 1 200 000 Kč. Často z objektivních příčin není pojistník schopen takové pojistné částky dosáhnout. V tom případě platí, že lepší nějaké pojištění, než žádné. Pokud je však nastavená pojistná částka nízká, bývá pojistné krytí nedostačující. Vždy je však třeba myslet na to, že pojistná částka má odpovídat skutečným potřebám pojištěného a jeho závazkům (např. v podobě hypotéky) nebo potřebě na zajištění rodiny, pokud je pojištěný zároveň jejím hlavním živitelem.

 

—————

Jak postupovat při výběru vhodného pojištění?

Před samotným sjednáním životního pojištění je třeba vyhodnotit, jakým potřebám má odpovídat. Může to být potřeba zajistit své blízké v případě nenadálé události s možností dlouhodobě zhodnotit vložený kapitál nebo to může být okamžitá momentální potřeba krýt závazek např. v podobě hypotéky.V případě, že zájemce o pojištění hodlá využívat životní pojištění pouze pro krytí rizik, je nejvhodnějším druhem pojištění rizikové životní pojištění, případně úrazové. Pokud je pro něj zajímavá i spořící složka, volí kapitálové nebo důchodové životního pojištění. Pokud si chce zariskovat, může vsadit na investiční životní pojištění a prostřednictvím něho investovat do podílových fondů.

Nejvhodnější způsob sjednání životního pojištění představuje návštěva pobočky pojišťovny nebo pojišťovacího poradce. Je prospěšné si vše v klidu rozmyslet, ideálně porovnat danou nabídku s jinými konkurenčními nabídkami. Pojišťovacího poradce by si měl zájemce dobře vybrat. Dobrý poradce se nevyhýbá žádným otázkám a na všechny je ochoten odpovědět ve vztahu ke konkrétní situaci klienta.

—————

Lze se pojistit proti škodě způsobené jiné osobě?

Proti škodě způsobené jiné osobě je možné se pojistit v rámci pojištění odpovědnosti za škodu. Takováto škoda může být způsobena jak na majetku, zdraví či životě jiné osoby, tak např. při neúmyslném poškození nebo rozbití zboží v obchodě, při vyplavení sousedního bytu, pokousání psem, při vzniku úrazu na chodníku před domem, kde je pojištěný povinen zabezpečovat jeho úklid, atd. V rámci jedné smlouvy o pojištění odpovědnosti, vyplývající z běžného občanského života, bývají současně pojištěny všechny osoby žijící s pojištěným v jedné domácnosti - jedná se nejčastěji o manžela/manželku a děti.

—————

Co vše je možné pojistit v rámci majetkového a občasnkého pojištění?

V rámci majetkové pojištění majetku si může každý pojistit víceméně všechno co pro něj má nějakou cenu.

V rámci pojištění domácnosti lze pojistit věci, které jsou součástí domácnosti, jako je např. nábytek, elektronika, cennosti, audiovizuální technika, aj.

V rámci pojištění nemovitosti si můžete sjednat pojistnou ochranu pro byt, rodinný dům, chatu, chalupu a další budovy nebo třeba bytový dům, či nebytovou jednotku.

Vedle pojištění majetku lze sjednat i pojištění odpovědnosti za škody. To poskytuje pojištěnému ochranu pro případ, kdy pojištěný způsobí jinému subjektu škodu, za kterou odpovídá a kterou mu je povinen nahradit. Takováto škoda může být způsobena na majetku, zdraví či životě.

V rámci jedné smlouvy o pojištění odpovědnosti, vyplývající z běžného občanského života, bývají pojištěny všechny osoby žijící s pojištěným v jedné domácnosti (nejčastěji manžel/manželka a děti). V neposlední řadě je vhodné zmínit i možnost sjednání např. pojištění domácích mazlíčků (pes, kočka).

Mezi hlavní rizika, před jejichž následky pojištění majetku chrání, patří působení přírodního živlu, odcizení nebo vandalismus.

 

—————

Jak postupovat v případě vzniku škody?

Základním pravidlem je pojistnou událost pokud možno bezodkladně nahlásit pojišťovně. Je-li nezbytné začít s odstraněním vzniklé škody z důvodu zabránění vzniku dalších škod ještě před příchodem likvidátora pojišťovny, je nutné tyto škody dostatečně zdokumentovat. Jednání s pojišťovnou usnadní, máte-li k dispozici pojistnou smlouvu. Pokud z objektivních příčin smlouvu u sebe nemáte, pojišťovna ji dohledá ve svých archivech a podle dohodnutých podmínek pojistné plnění poskytne.

Oznámit pojistnou událost pojišťovně lze písemně či telefonicky na informačních linkách zřízených pojišťovnami nebo prostřednictvím jejich webových stránek. Potřebné formuláře k nahlášení pojistné události můžete získat v pobočce pojišťovny i na jejím webu. Po nahlášení Vás bude kontaktovat likvidátor, který se dostaví na místo škody k prohlídce poškozeného majetku.

 

Jak postupovat v případě živelné katastrofy?

I zde platí základní pravidlo, že pojistnou událost je potřeba pokud možno bezodkladně nahlásit, poté vzniklé škody zdokumentovat a udělat vše pro zabránění vzniku dalších škod. Po nahlášení Vás bude kontaktovat likvidátor, který se dostaví na místo škody k prohlídce poškozeného majetku. Před jeho příchodem si ujasněte rozsah a výši škody, vytvořte si pokud možno seznam všech poškozených věcí. V případech likvidace škod způsobených živelními pohromami jsou likvidátoři pojišťoven maximálně vytíženi a na místo škody se mohou často dostavit až za několik dní. Poškozený přitom musí zabezpečit majetek tak, aby zabránil vzniku dalších škod, a je tedy nucen některé škody odstranit. Pak je důležitá důkladná fotodokumentace, která mnohdy slouží jako jediný podklad pro likvidaci škody.

Uschovejte proto, pokud možno, poškozené věci do příchodu pracovníka pojišťovny. Počítá se však i s tím, že z důvodů hygienických, bezpečnostních a jiných začnete s úklidem, zajištěním oprav techniky, likvidací potravin, uhynulých zvířat apod. již dříve. Pokud máte k dispozici doklady o pořízení poškozeného, zničeného či ztraceného majetku, jejich předložení likvidaci rozhodně usnadní. Uhynulá zvířata je třeba z hygienických důvodů co nejrychleji odstranit. Kafilerní službu lze kontaktovat přes obecní úřad. Ta vydá potvrzení o převzetí uhynulého kusu.

Je-li to nezbytné, můžete požádat o zálohu na pojistné plnění. Pokud na ni pojišťovna přistoupí, bude Vám vyplacena ještě před ukončením likvidace. Poskytnutím zálohy na pojistné plnění vycházejí pojišťovny vstříc klientům zejména při likvidaci škod většího rozsahu, např. po vichřicích, při povodních a podobně.

 

—————